| Linguistic acculturation preferences of Catalan local students toward their peers of Moroccan descent. The determining factors of linguistic assimilationism | 
                        2023 |  
                        Hinostroza Castillo, U.; Ianos, M.A.; Petreñas, C.; Lapresta Rey, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Predicting language use in Catalonia (Spain): the role of implicit and explicit language attitudes | 
                        2023 |  
                        Ianos, M.A.; Hinostroza Castillo, U.; Senar, F.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | They speak Arabic to make teacher angry: high-school teachers' (de)legitimization of heritage language in Catalonia | 
                        2023 |  
                        Sáenz, I.; Petreñas, C.; Lapresta, C.; Ubalde, J | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Predictors of school adjustment in high school students of immigrant origin in Western Catalonia | 
                        2023 |  
                        Hinostroza, U.; Lapresta, C.; Petreñas, C.; Janés, J. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | The promotion of self-regulation of children's behaviour, an unresolved issue in initial teacher education in Catalonia (Spain) | 
                        2023 |  
                        Jardí, A.; Petreñas, C.; Cano, E.; Pons, L | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Building successful partnerships between Teaching Assistants and Teachers: Which interpersonal factors matter? | 
                        2021 |  
                        Jardí, A.; Webster, R.; Puigdellívol, I.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | The tandem Teacher Assistant-Teacher in inclusively dealing with behaviour problems. | 
                        2021 |  
                        Jardí, A.; Puigdellívol, I.; Sabando, D.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | The role of teaching assistants in managing behaviour in inclusive Catalan schools | 
                        2021 |  
                        Jardí, A.; Puigdellívol, I.; Sabando, D.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | When immigrant and regional minority languages coexist: linguistic authority and integration in multilingual linguistic acculturation. | 
                        2021 |  
                        Sáenz Hernández, I.; Lapresta Rey, C.; Petreñas, C.; Ianos, M.A. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Do educational support policies always favour overcoming inequalities? The situation in Spain | 
                        2020 |  
                        Petreñas, C.; Puigdellívol, I.; Jardí, A. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Identity and linguistic acculturation expectations. The attitudes of Western Catalan high-school students towards Moroccans and Romanians | 
                        2020 |  
                        Sáenz, I.; Lapresta, C.; Ianos, A.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | El mundo en las aulas: la inclusión educativa en aulas multilingües y multiculturales | 
                        2019 |  
                        Petreñas, C.; Sansó, C.; Rodríguez, L. | 
                        Capítol de llibre docent |  
                    
                    
                    
                        | La evaluación de aprendizajes en la escuela inclusiva: dilemas acerca de cómo evaluar al alumnado más vulnerable | 
                        2019 |  
                        Cano, E.; Petreñas, C. | 
                        Capítols altres llibres |  
                    
                    
                    
                        | Evolución y sentido del apoyo educativo: la función del apoyo en la escuela inclusiva | 
                        2019 |  
                        Puigdellívol, I.; Petreñas, C. | 
                        Capítols altres llibres |  
                    
                    
                    
                        | Estrategias de apoyo en la escuela inclusiva. Una visión interactiva y comunitaria | 
                        2019 |  
                        Puigdellívol, I.; Petreñas, C.; Siles, B.; Jardí, A. | 
                        Altres llibres |  
                    
                    
                    
                        | The Legal Rights of Aragonese-Speaking Schoolchildren: The Current State of Aragonese Language Teaching (Spain) | 
                        2019 |  
                        Torres, M.; Petreñas, C.; Huguet, Á.; Lapresta, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | The inclusion process of young Romanians in Catalonia (Spain): the relationship between participating in classes of L1, self-identification, and life-satisfaction | 
                        2019 |  
                        Petreñas, C; Ianos, A; Sansó, C; Huguet, À; | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Language attitudes of young Romanians in Catalonia (Spain): The role of heritage language maintenance programs | 
                        2019 |  
                        Ianos, A; Caballé, E; Petreñas, C; Huguet, À; | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Language attitudes, use, and competences of students of immigrant origin in Catalan secondary education: a moderated mediation model | 
                        2019 |  
                        Ianos, M.A.; Sansó, C.; Huguet, A.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Self-identifications of youth in Catalonia: a linguistic acculturation theory approach | 
                        2019 |  
                        Lapresta, Cecilio; Huguet, Ángel; Petreñas, Cristina; Ianos, Adelina | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context | 
                        2019 |  
                        Petreñas, C.; Ianos, A.; Lapresta C.; Sansó, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Actitudes inclusivas en la formación del profesorado de educación física. Aportaciones desde los Talleres de Acción Directa | 
                        2018 |  
                        Lleixà, Teresa; Ríos, Merche; Gómez, Gabriela; Petreñas, Cristina; Puigdellívol, Ignasi | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Teacher Assistants' Roles in Catalan Classrooms: Promoting Fair and Inclusion-Oriented Support for All | 
                        2018 |  
                        Jardí, A.; Puigdellívol, I.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Redefining cultural identity through language in young Romanian migrants in Spain | 
                        2018 |  
                        Petreñas, C.; Lapresta, C.; Huguet, A. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | The role of the Support and Attention to Diversity Teacher (SADT) from a community-based perspective: Promoting educational success and educational inclusion for all. | 
                        2017 |  
                        Gómez-Zepeda, G; Petreñas, C; Sabando, D; Puigdellívol, I | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | When community becomes an agent of educational support. A communicative research in Learning Communities from Catalonia | 
                        2017 |  
                        Puigdellívol, Ignasi; Molina, Sílvia; Sabando, Dorys; Gómez, Gabriela; Petreñas, Cristina | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Conclusions | 
                        2017 |  
                        Petreñas, Cristina; Sansó, Clara; Janés, Judit; Caballé, Ester | 
                        Capítol de llibre d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | The role of L1 in the construction of cultural self-identification. Analysis of the trajectories of young Romanian in Catalonia (El papel de la L1 en la construcción de la auto-identificación cultural | 
                        2016 |  
                        Petreñas, C.; Lapresta, C. y Huguet, Á. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Interacciones y Apoyo Educativo Inclusivo en el desarrollo del Yo del alumnado con problemas conductuales: un estudio de caso en un contexto inclusivo. | 
                        2016 |  
                        Rodríguez, Lídia; Petreñas, Cristina | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Les actituds lingüístiques: el cas dels joves de secundària de la comarca del Baix Cinca | 
                        2016 |  
                        Sansó, C.; Huguet, Á.; Navarro, J. L.; Lapresta, C.; Janés, J.; Ianos, A. y Petreñas, C. | 
                        Llibre d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | El treball en xarxa per a l'èxit educatiu de l'alumnat amb necessitats educatives especials | 
                        2015 |  
                        Siles, B.; Segura, M.J.; Petreñas, C.; Puigdellívol, I. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Ciencia y utopía, una formación del profesorado para el éxito de todos y todas | 
                        2013 |  
                        Petreñas C. & Flecha, R. | 
                        Capítol de llibre docent |  
                    
                    
                    
                        | From educational segregation to transformative inclusion | 
                        2013 |  
                        Petreñas,C.; Puigdellívol, I.; Campdepadrós, R. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Comunidades de Aprendizaje | 
                        2013 |  
                        Garcia- Yeste, C.; Lastika, A.L.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Developing destinies (Review of the book 'Developing destinies: a mayan midwife and town') | 
                        2012 |  
                        Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Alfabetització de la salut | 
                        2012 |  
                        Petreñas, C.; Pulido, M.A.; Ruiz, L. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Diálogos entre personas mayores y ciencia | 
                        2012 |  
                        Soler, M.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Grupos interactivos: mejora del aprendizaje de todo el alumnado y de la convivencia en los centros educativos. | 
                        2012 |  
                        Foncillas, M.; Petreñas, C.; Cifuentes, M.A. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Formas de participación y éxito educativo | 
                        2012 |  
                        Gatt, S.; Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Migrants girls in secondary education in Spain: fighting to transform difficulties into possibilities | 
                        2011 |  
                        Petreñas C.; Pozuelo, M. & Redondo, G. | 
                        Capítol de llibre d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | La formació de familiars i INCLUD-ED | 
                        2010 |  
                        Petreñas, C. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | Formació universitària i acreditació dels educadors i educadores de persones adultes | 
                        2010 |  
                        Padrós, M.; Petreñas, C. & Ruiz, L. | 
                        Article d'investigació |  
                    
                    
                    
                        | De los mercadillos a la escuela y del instituto al futuro | 
                        2010 |  
                        CREA | 
                        Llibre d'investigació |