Treball de Fi de Màster
El Treball Final de Màster compendia la formació adquirida durant els ensenyaments realitzats al màster i reflecteix les competències de les diferents matèries de les quals aquest es composa. L’alumne haurà de demostrar l’adquisició de les competències del màster en l’aprofundiment en un tema concret i relacionat amb els processos d’ensenyament/aprenentatge en l’Educació Secundària.
Seria important que l’alumne ubiqui el tema d’estudi del Treball Final de Màster en alguna problemàtica detectada durant el període de pràctiques i que la realització del treball impliqui:
- el coneixement en profunditat d’aquesta problemàtica
- la presa de postura de l’estudiant per abordar-la i
- el disseny d’una proposta d’innovació docent a l’aula que tingui com a objectiu presentar possibles línies d’actuació a l’aula per tal de treballar i acarar la problemàtica estudiada.
El treball del Màster i la seva presentació han de posar de manifest l’assoliment de les competències del màster. La temàtica del treball i el pla de treball a realitzarà es pactarà en tots els casos amb el/la tutor/a del TFM.
Documentació
- Dossier 2023/24
- Plantilla portada
- Guia d'ajuda a la realització del TFM
- Plantilles poster presentació
Requisits
Cap
Competències
- Identificar i planificar la resolució de situacions educatives que afecten a estudiants amb diferents capacitats i diferents ritmes d’aprenentatge.
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l’àmbit de l’especialització cursada.
- Analitzar críticament la tasca docent, les bones pràctiques i la tasca d’orientació educativa utilitzant indicadors de la qualitat.
- Identificar els problemes relatius a l’ensenyament i aprenentatge de les matèries de l’especialització i plantejar alternatives i solucions.
- Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d’investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d’investigació, innovació i avaluació.
- Participar en les propostes de millora en els diversos àmbits d’actuació a partir de la reflexió basada en la pràctica.
Sistemes d'avaluació
En l'avaluació del TFM es considerarà l'assistència i l'aprofitament de les tutories, la qualitat escrita del treball i la seva presentació i defensa pública. En l'annex 2 del dossier l’alumne pot consultar les rubriques d'avaluació per conèixer amb més detall els indicadors d'avaluació de cadascun dels tres apartats anteriors.
Percentatges dels aspectes a avaluar:
- Seguiment (Tutor/a): 30%
- Treball escrit: 50% (Tutor/a 20% + Comissió 30%)
- Defensa oral (Comissió): 20%
Activitats formatives
- Seminaris de discussió i orientació per a la realització del Treball Final de Màster amb el tutor del TFM
- Tutories individualitzades: es tracta d’establir el tema, orientar el treball i tractar sobre el desenvolupament del projecte.
- Treball autònom del estudiant
- Defensa publica del TFM
Continguts
- Coneixements específics en les etapes formatives a las que s’adreça l’especialitat del màster.
- L’innovació docent.
- Els processos d’ensenyament/aprenentatge a l’Educació Secundària
- Aspectes didàctics i organitzatius propis de les matèries d’ensenyament i aprenentatge en les etapes d’Educació Secundària.
- Característiques evolutives i sociològiques dels alumnes